czwartek, 9 października 2014

5 sposobów jak się nie uczyć! / 5 ways how not to study!

Dzisiejszy dzień przypomniał mi jak wiele błędów popełnia się podczas nauki, chociaż nie, podczas próby nauki, bo takie stwierdzenie pasuje najbardziej ;). I analizując mój dzień chciałabym Wam pokazać te najczęstsze błędy, których za wszelką cenę starajcie się unikać! Może wtedy uda Wam się uniknąć pięciogodzinnego zajmowania się wszystkimi nagle ważnymi rzeczami zamiast wziąć się za to, co planowaliśmy.

Today I realized how many mistakes I've made during studying, or as I should name it, my attempts to study (It really names it better - you'll see ;). So when I look closer at my day I want to show you most common mistakes that you should avoid the most! Maybe then you'll finally manage to get things done!

1. Pierwsza myśl jaka przychodzi, to znalezienie idealnego miejsca, ja znalazłam takie w kuchni. Nie chciałam uczyć się u siebie w pokoju, bo zazwyczaj i tak padnie na łóżko, gdzie po chwili stwierdzę, że chce mi się spać i nici z całego planu. Włączyłam Spotify, aby w tle leciała przyjemna muzyka, zrobiłam kawę i wzięłam się do roboty! BŁĄD - muzyka nigdy nie jest dobrym rozwiązaniem (przynajmniej w moim przypadku, bo znam osoby, który potrafią się przy niej skupić w 100%), bo po chwili zaczynam wsłuchiwać się w tekst piosenki albo nucić pod nosem. Tak samo jak wcześniej wspomniana nauka w łóżku - mówimy temu stanowcze NIE!

1. First of all, You need to find appropriate place for study! I've found my in the kitchen because I didn't want to stay in bed, because I'm pretty sure that I would end-up sleeping. I launched some music on Spotify, just for the background, made coffee and started working! WRONG - music is not a good idea, i'll distract you and you'll find yourself focusing on lyrics (or is it just me?!). The same with studying in bed - NO NO NO!


2. Wszystko było by dobrze, ale akurat w kuchni natknęłam się na moje ulubione czasopismo i przypomniałam sobie, że ostatnio nie dokończyłam jej czytać. Przejrzałam więc artykuły, bo przecież gazeta przy kawie to nic złego, prawda? Popatrzcie, wszystko przeciwko mnie! - BŁĄD - potencjalne rozpraszające nas rzeczy nie powinny być w ogóle w naszym zasięgu! Kawa może nam pomóc dobudzić, ale ciasteczka i gazetki zostawmy na kolejną, popołudniową dawkę kofeiny :). 

2. Everything would be fine but I found my favourite (not completely read) so I went through pages because there's nothing wrong with that, right? Look everything against me! - WRONG - things that might distract us from our goal should not be in our sight! Coffee can help wake us up but cookies and magazines are better for another dose of caffeine ;).

Postanowiłam wybrać nowe miejsce, bo jednak krzesło, to mało wygodny pomysł i przeniosłam się na mój ulubiony fotel na którym od razu wszystko lepiej idzie.

So i decided to find new place, the chair is not the most comfortable place so I moved to my favourite sofa and everything's getting better!


3. Chyba pora pomalować paznokcie, hmmm? Już dawno miałam to zrobić więc chyba najwyższa pora. BŁĄD - nie pozwólmy, żeby nasze zaległe zadania dały o sobie znać, czekały tyle, to poczekają jeszcze trochę.

3. I think it's finally time to do my nails right? I planned to do it long time ago so It have to be it! Wrong - Really?! don't let your overdue tasks disturb us! They can wait a little bit more.



4.Skoro paznokcie już są zrobione, to muszę poczekać aż wyschną. I przynajmniej mam idealną wymówkę na przeglądanie przesłodkich mopsów! (mówiłam, że to obsesja ;) oczywiście jest to BŁĄD, bo jak już zaczniemy się zajmować czymś, co możemy robić non stop, to jesteśmy na przegranej pozycji.

4. Ok, nails ready but they need some time to dry. What a better excuse for exploring wonderful world of pugs (I told you that's an obsession)! (you won't guess) WRONG seriously? If you start to do things that you can't stop doing you're already lost!


5. Okay, w końcu pojawia się już definitywne wzięcie za siebie i ostateczne podejście do przeczytania tych jakże ciekawych i inspirujących notatek ;). W końcu kto chce oprócz dnia (z którego i tak nic nie wyszło) poświęcić też wieczór na naukę? Postanowiłam ustalić sobie nagrodę. O! przeczytam notatki jeszcze dwa razy, a potem będę mogła wyjść z domu, rozerwać się trochę, a cały wieczór pozostawię na oglądanie seriali, to jest myśl!

5. Okay, finally, I need to get my things together and read those inspiring quotes ;). Who want to spend evening for studying? So I decided to reward myself! I'll read my notes two more times and i'm leaving home to relax and I'll be watching TV shows all evening.

Szczerze przyznaje, że mam tak często - po prostu nie potrafię się skupić kiedy jestem zmuszona zajmować się czymś tak niezwykle nudnym! W końcu udało mi się coś przeczytać, ale naprawdę nie warto robić tego tak jak ja! (i nawet nie myślcie wtedy o przemeblowaniu pokoju, bo nawet takie pomysły przychodzą co niektórym do głowy ;)). Najlepiej jest od razu wziąć się do pracy, nie rozpraszać się i po prostu skończyć szybko, to co ma się do zrobienia. 

Honestly I admit it - it happens a lot. I just can't focus on something so incredibly boring! I finally managed to go through it but don't do it my way (And don't you even think about refurbishment :D Trust me, I've been there!). Switching off and doing it right away is the best way!

Myślę, że tak dzieje się też w innych codziennych obowiązkach, które sprawiają nam mało przyjemności. A wy jak sobie z tym radzicie? Idziecie na żywioł, robicie to co musicie bez szukania wymówek, a może stosujecie taką metodę jak ja lub zupełnie coś nowego? :)
To w końcu mogę wyjść z domu! :D

I think it's really common also with other, maybe not so pleasant duties. How do you manage it? Just go with it or there's some special way? Tell me! But now I'm getting myself an award ;) Bye!





Życzę Wam miłego wieczoru!
 
Have a nice evening!

P.S Cieszę się, że mogę wreszcie ze spokojem usiąść i zająć się blogiem!
I'm glad that I finally managed to sit comfortably and do some work on blog!

D.


0 komentarze:

Prześlij komentarz

© Easy-Peasy Day 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis