wtorek, 1 kwietnia 2014

Magiczna herbata

Kilka lat temu podczas wizyty w Krakowie odwiedziłam pewną piękną kawiarnię. Postanowiłam zamówić herbatę i należała ona do najlepszych, jakie kiedykolwiek w życiu piłam.  Wiele razy próbowałam odtworzyć jej smak, lecz z różnym skutkiem. Niestety nie pamiętam nazwy tej kawiarni ani gdzie dokładnie się znajdowała.  Postanowiłam się tym przepisem z Wami podzielić i mam nadzieje, że również Wam będzie smakować (chociaż nie jestem pewna czy te składniki, które użyłam to wszystko;). Jest idealna na chłodne, ponure jesienne i zimowe wieczory, gdzie można usiąść z przyjaciółmi, ogrzać się i powspominać wspólnie spędzone chwile. Właśnie z tym mi się kojarzy jej smak, który od razu potrafi poprawić humor ;).
Składniki:
herbata czarna (ja użyłam Lipton)
sok malinowy
kardamon
cynamon
goździki (akurat nie miałam ich w kuchni)
pomarańcza, cytryna, limonka
Jak to zrobić?
Na początek do wrzątku wrzucamy zwykłą, czarną herbatę i po kolei dodajemy składniki: po jednym plastrze pomarańczy, cytryny i limonki, a następnie odrobinę kardamonu, cynamonu i goździków (u mnie niestety ich zabrakło).
Na koniec przykryłam wszystko talerzykiem, aby na spokojnie się zaparzyło i zostawiłam na ok 5 min (kto woli słabszą herbatę, to torebkę można wyjąć wcześniej). 








I gotowe, szybkie, łatwe, a przyjemny smak pozwolił cieszyć się długimi, zimowymi wieczorami ;)


0 komentarze:

Prześlij komentarz

© Easy-Peasy Day 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis